Eén welzijnsorganisatie voor al uw vragen over welzijn

16 nov 2022, 00:14 Nieuws
hands g3621dde25 640

Als u vragen heeft op het gebied van welzijn, kunt u op dit moment nog terecht bij de gemeente en bij verschillende welzijnsorganisaties zoals Trema, MEE en Surplus Welzijn.

Sinds de afgelopen jaren komen er bij de verschillende organisaties steeds meer vragen binnen. Ook worden deze vragen steeds ingewikkelder, waardoor beantwoording van de vragen meer tijd kost. Hierdoor moet u vaak wat langer wachten en krijgt u te maken met verschillende loketten en hulpverleners. Dit gaan we binnenkort anders doen. Zo wordt het voor u als inwoner makkelijker en hoeft u minder lang te wachten.

Eén loket voor al uw vragen over welzijn

Vanaf 1 juli 2023 vervult Surplus Welzijn de belangrijkste welzijnstaken in onze gemeente. Surplus Welzijn maakte met Trema afspraken over de overname van de welzijnsactiviteiten en (vrijwillig) medewerkers. Ook de dienstverlening van MEE wordt dan via Surplus Welzijn geleverd. Het gemeentelijk loket WIZ en Surplus Welzijn gaan meer samenwerken.

Voor u als inwoner betekent dit dat u vanaf dat moment met al uw vragen op het gebied van welzijn terecht kunt bij één loket. U kunt hierbij denken aan vragen over wmo, maatschappelijk werk, inkomen, mantelzorg en vrijwilligerswerk. Waar dit loket in onze gemeente wordt gevestigd is op dit moment nog niet bekend.

Geen verandering voor u als inwoner

Op dit moment verandert er voor u als inwoner nog niks. U blijft bij uw huidige welzijnsorganisatie. De komende tijd gaan we de samenwerking verder vormgeven. Zodra dit leidt tot veranderingen in de dienstverlening, informeren we u hierover via onze website, De Langstraat en onze digitale nieuwsbrief.