Albert Heijn introduceert Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe supermarktmanager Daan

04 sep , 15:12 Nieuws
1920_daandenieuwesupermarktmanagerenwinkeltje
AH

Van speelgoedkassa tot echte supermarktmanager. Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge, is het nieuwe gezicht in de campagnes van Albert Heijn. Als zoon van een supermarktmanager bij Albert Heijn speelde hij vroeger zelf al winkeltje en was het zijn grote droom om later zelf ook supermarktmanager te worden.

Die jeugdervaring krijgt nu een knipoog in de nieuwe campagne voor de landelijke spaaractie ‘Begin je eigen winkeltje’, waarmee kinderen de schappen van hun eigen mini-supermarkt kunnen vullen. Vanaf maandag 8 tot en met zondag 28 september kunnen klanten van Albert Heijn sparen voor 40 mini’s. Van bekende A-merken en Albert Heijn-producten tot groente en fruit, compleet met een winkeltje en mini-handscanner vol met 240 quizvragen, moppen en de bekende winkelgeluiden uit de Albert Heijn. 

Traditie en vernieuwing 
Sinds 2005 kent Albert Heijn een lange traditie van herkenbare supermarktmanagers in haar campagnes. Van Harry tot Ilse, ieder bracht op zijn of haar manier herkenning en humor. Na zes jaar neemt Daan nu het stokje over van Ilse. Daan is een energieke, vrolijke, klantgerichte supermarktmanager met een ontwapenende uitstraling, humor en is oplossingsgericht. Hij zet altijd nét dat stapje extra voor zijn klanten en vertelt met enthousiasme over goed en lekker eten. Zo geeft hij zijn eigen frisse draai aan een vertrouwd gezicht in de reclamefamilie. 

Jeroen van Koningsbrugge over zijn nieuwe rol als Daan: “Wie is er niet groot geworden met winkeltje spelen? Als kind speelde ik al winkeltje achter mijn speelgoedkassa. Mijn vader was supermarktmanager bij Albert Heijn, dus ik weet hoe het er in een winkel echt aan toe gaat. Dat ik nu Daan mag zijn voor Albert Heijn, voelt voor mij alsof de cirkel rond is.” Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn: “Met Ilse hebben we zes jaar lang een zeer geliefd gezicht gehad in onze campagnes en we kijken met veel plezier terug op die periode. Nu breekt een nieuwe fase aan, waarin Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge, het stokje overneemt. Hij brengt frisse energie en een persoonlijk verhaal dat heel goed aansluit bij onze traditie van supermarktmanagers met karakter. Met de terugkeer van de spaaractie ‘Begin je eigen Winkeltje’ willen we kinderen op een speelse en leerzame manier betrekken bij eten, samen boodschappen doen leuk maken en laten ontdekken hoe een supermarkt werkt. Zo bouwen we verder aan onze rol als vertrouwde en inspirerende supermarkt voor heel Nederland.” 

Over de spaaractie ‘Begin je eigen Winkeltje’
Kinderen kunnen vanaf maandag 8 september sparen voor 40 mini’s. De selectie is een mix van leuke, lekkere en gezonde mini’s, zoals bananen, melk, hamsterpasta, rozijnen, kaas, luiers en spinazie. De collectie bestaat uit A-merken, producten van Albert Heijn en verse groente en fruit. De producten kunnen uitgestald worden in het speciaal ontworpen mini-winkeltje. Wat deze spaaractie bijzonder maakt, is de mini-handscanner. Daarmee komt het winkeltje écht tot leven. Kinderen kunnen de producten scannen, de bekende winkelbliepjes horen en meedoen aan een quiz met maar liefst 240 weetjes en mopjes over de producten. Zo ontdekken ze spelenderwijs waarom bananen krom zijn, dat wortels vroeger wit waren, waarom astronauten dol zijn op spinazie en welke koffiesoort eigenlijk niet bestaat. Voor wie extra veel plezier wil beleven aan winkeltje spelen, zijn er houten accessoires verkrijgbaar, zoals een kassa, een bestelbus en een boodschappenmandje. De mini’s worden in Nederland gemaakt, zijn van papier en recyclebaar.

Ruilmiddag 
Om ervoor te zorgen dat kinderen hun mini’s en winkeltje compleet kunnen maken, organiseert Albert Heijn speciale ruilmiddagen. Tijdens deze middagen kunnen kinderen hun dubbele mini’s ruilen met anderen en zo alle schappen van hun winkeltje vullen. Daarnaast is er een speurtocht door de winkel, waarbij kinderen spelenderwijs opdrachten doen en uiteindelijk hun eigen supermarktmanagerdiploma kunnen behalen.